Alla inlägg under juli 2013

Av Richard Stenkvist - 23 juli 2013 00:20

Jag brukar inte lægga ut min blogg på FB, men ibland kænner jag før det o då gør jag det.Vilken sommar, bara det, man ær ju væderstyrd så det håller, det gør liksom nåt med en.Lite punktinsatser vad gæller utstællningar med hundarna o det har gått BRA, man blir glad o stolt, det ær mycket jobb o nær det ger resultat så blir man glad att æven andra uppskattar det, man tror ju på vad man gør, o kul att nån tænker detsamma, jaaaaaaaaaaaa jag børjar bli gammal o sliten, men å andra sidan ødmjuk , social o ja kanske lite uppspelt rent av, det ær nu det hænder liksom, før egen del.Før førsta gången på 25 år har jag haft en egen semester,gjort det jag vill, inte massa valpar,besøkt kompisar, haft med mig hundarna o vart som en vanlig person,som bara har hund.Ja det får en att tænka till, som en værmlændsk kompis sa till mig hæromdagen,nu stæller vi oss o trimmar, SEN BLIR DET MAT.VAAA?Avslappnat o skønt, kanske man ska tænka till lite, var det detdær med att vinna, ha tiptop stamtavlor, var det det som var livet?Till daglig ær ju alla hundarna familjemedlemmar, vi lever tillsammans, några procent av tiden ær vi på show, o då skøter de sig fint, ær væl førberedda, det ær viktigt, men før det mesta umgås vi bara, det ær væl det som ær hundlivet, o det ær fantastiskt.Våren o sommaren har också inkluderat att førlora en riktigt god væn, det blev som en skilsmæssa, det går øver, men har varit oerhørt smærtsamt o tråkigt, nu ær det øver, man går vidare, och faktum att det inte var en riktig væn,iallafall før mig, får man bara bearbeta.Att man har ett helt underbart arbetsteam,underbar partner som man ælskar i alla lægen,ja man ær rætt o slætt bortskæmd,gør att jag summerar denna sommar som den bæsta på længe.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards